Konkurentsiamet andis 08.05.2024 otsusega nr 5-5/2024-026 loa OÜ Playground Advertising, AS-i Postimees Grupp ja OÜ Target Master koondumisele. Koondumise teade esitati Konkurentsiametile 22.12.2023. Asjast huvitatud isikuna esitas AS Eesti Post nimetatud koondumise kohta arvamuse ja vastuväited. Koondumise kontrollimiseks, kaubaturgude määratlemiseks, konkurentsiolukorra analüüsimiseks ning koondumise mõju hindamiseks alustas amet 19.01.2024 otsusega nr 5-5/2024-004 koondumise täiendavat menetlust.
Koondumise osaline AS Postimees Grupp on Baltikumi suurim meediakontsern, mis tegutseb läbi tütarettevõtjate Eestis, Lätis ja Leedus trüki-, televisiooni-, raadio-, internetimeedia- ning reklaamivaldkonnas. OÜ Playground Advertising on valdusettevõtja, mille tütarettevõtjate tegevusteks on agentuuriteenused ja reklaami vahendamine meedias. OÜ Target Master on reklaamiagentuur, mille põhitegevuseks on meediaplaneerimine ja loovlahenduste väljatöötamine ning reklaamtrükiste tootmise vahendamine, e-turunduse lahenduste väljatöötamine, sh teate esitamise hetkeni peamiselt aadressita reklaami materjalide loovlahenduste väljatöötamine ja ettevalmistus postituseks, postituste strateegiline planeerimine ning trükiste tootmine koos otseposti ja aadressita reklaamiteenuste vahendamisega.
Tehingule eelnevalt kuulusid OÜ Target Master osad 100% ulatuses AS-ile Postimees Grupp. Koondumine võimaldas OÜ-l Playground Advertising ja AS-il Postimees Grupp ühiselt omandada valitseva mõju OÜ Target Master üle.
Täiendavas menetluses analüüsis Konkurentsiamet ja küsis lisateavet koondumise osaliste konkurentidelt, klientidelt ja asjast huvitatud isikutelt. Konkurentsiamet jõudis menetluse tulemusel järeldusele, et selle koondumise puhul on kaubaturuks reklaami loomine, reklaami avalikustamise korraldamine ning laiemalt ka reklaami avalikustamine Eestis. Konkurentsiamet täpsustas, et reklaami avalikustamise kaubaturg tuleb muu hulgas segmenteerida eraldi otseposti ja aadressita reklaami edastamise kaubaturgudeks.
Koondumise osaliste konkurentide ja klientide vastuste analüüsi põhjal leidis Konkurentsiamet, et reklaami loojad ja avalikustamise korraldajad on universaalsed, neist enamik suudab pakkuda reklaami loomist ja/või vahendamist paljudesse kanalitesse. Samuti selgus, et OÜ Target Master roll piirdus reklaami avalikustamise korraldamisel aadressita reklaami kanalis vaid formaalse mahtude koondamisega, et saada soodsamat hinda AS-ilt Eesti Post, kuna teisi reklaami avalikustajaid selles kanalis sisuliselt ei ole.
Konkurentsiamet leidis, et koondumise järgselt ei teki ega tugevne turgu valitsev seisund reklaami loomise ega avalikustamise korraldamise kaubaturgudel ning koondumise tulemusena ei muutu oluliselt konkurentsiolukord ega kaubaturgude struktuur.
Konkurentsiamet kontrollib ettevõtjate koondumisi, mille osaliste eelnenud majandusaasta käibed Eestis kokku ületavad 6 000 000 eurot ja vähemalt kahe koondumise osalise käibed Eestis ületavad kummalgi 2 000 000 eurot. Koondumise osalise käive arvutatakse vastavalt majandus- ja kommunikatsiooniministri 17.07.2006 määrusele nr 68 „Koondumiste osaliste käibe arvutamise juhend“.
- Kommenteerimiseks logi sisse või registreeru